Monday, February 5, 2018

Грижа за къдрици - Vol. 1 Продуктите, които ще променят живота ти


Навсякъде е пълно е със съвети за грижа за косата, лесни и бързи прически и т.н. за момичета с права до леко чуплива коса, но нищо за мацките с разкошни къдрици, каквито всички тайно (или не) си мечтаят да имат. Може би именно затова няколко човека вече ме помолиха да споделя как се грижа за косата си - какво правя с нея, какви продукти използвам, как спя (!). Реших да посветя този пост на тази обвита в мистерия тема като още в началото бих искала да подчертая, че публикацията НЕ Е в партньорство с нито един от упоменатите брандове и че това е само моят личен опит, без да изключва впечатленията на всички останали.
Като представител на хората с къдрава коса, мога напълно уверено да ви кажа, че грижите за къдрците са много по-трудни от тези за нормална, често срещана коса. Изисква се намирането на специален тип козметика, подбор на съставките, правилно съчетаване на продуктите... няма ги тези работи от сорта на "Я, шампоан! Взимам си го!" Просто защото не всичко ще свърши работа. 
Но нека ти кажа и още нещо.. стига да го поискаме, момичетата с къдрава коса можем за няколко минути и с няколко движения на пресата да постигнем гладка, права коса. Но никога, ама никога(!) не може насила да бъде пресъздадена живата, изписана красота на естествените къдрици. Затова, ако и ти в момента въртиш около пръста си сноп къдрици - обичай ги!

Мокра грижа
Прекарах изключително много време в търсене на подходяща козметика за коса за под душа. Опитвала съм какво ли не! От drug-store продукти до медицински, от нисък клас - до прекалено висок клас. В крайна сметка след изсъхване къдриците ми никога не бяха както трябва... или прекалено сухи, или прекалено бухнали, или най-лошото - обезформени!
Преди две години имах професионален досег до бранда Morrocanoil. До този момент не бях опитвала техни продукти. Начинът, по който марката ми беше представена от един фризьор обаче ме спечели и в крайна сметка реших да изпробвам прочутото им арганово масло за коса, защото тогава основен проблем ми бяха увредените краища. Усетих разликата много бързо! Наистина много. Просто виждах подобрение в огледалото, по снимки, при допир.
Скоро след като бях започнала употребата на маслото, към колекцията си прибавих и шампоана за хидратиране и възстановяване, както и балсама за с отмиване от същата серия. Тъй като Moroccanoil е по-висок ценови клас, съм доста внимателна и пестелива в използването на продуктите, но определено усещам много силна разлика. Най-вече в състоянието на косата след като изсъхне - свежа, оформена, мека. Един шампоан и един балсам на бранда ми стигат за малко повече от два месеца употреба и вече съм на трето зареждане. За тези, които търсят начин да съживят къдриците си, особено в този кофти след зимен период, бих препоръчала горещо! Вярно е, че цените на продуктите са малко по-високи, но до този момент не съм успяла да открия някаква алтернатива.


Междувременно преди няколко месеца Moroccanoil лансира серията си за специализирана грижа за къдравата коса. Преди две-три седмици започнах да редувам използването на балсама за възстановяване с измиващия балсам за къдрици с мека като пяна текстура и формула на основата на чаеното дърво. Усещането и резултатът са изключително подобни като при хидратиращия балсам. Но ако решиш да се придържаш към Curl серията, много силно препоръчвам!


Суха грижа
Освен прочутото арганово маслото на Morrocanoil, което е и чудесен начин за справяне със заплетени къдрици, съвсем наскоро открих още един впечатляващ продукт от гамата им. Хидратиращият стилизиращ крем, които използвам, когато косата ми е почти изсъхнала. Резултатът, който постигам с него, е финална подготовка на косата след измиване, защото подрежда къдриците и отнема от ненужния обем - летящи косъмчета и кичури. Освен това осигурява отлична основа за нанасяне на стилизиращи продукти.

 

Стилизация
Къдравите момичета, които нямат нужда от никакви стилизращи продукти за своите къдрици, могат спокойно да пропуснат тази част от поста, макар че се съмнявам да са много :D Аз лично не познавам такива :)
Къдравата коса има нужда от стилизиращи продукти, за да си бъде всичко подредено и на място. Преди бях доста щедра в използването им, но сега съм много по-внимателна и обрана.
Твърдо против използването на лак за коса съм. За мен той (без значение от кой бранд) е вреден и съчетан с различните температурни условия, може сериозно да увреди косата. 
За стилизация на сухата коса, верен съюзник открих отново в Curl серията на Morrocanoil - спреят за енергизиране на къдриците е чудесен начин да се оформи хубава и дълготрайна прическа в началото на деня или пък за да им се придаде жизненост в края на деня. И в двата случая усещането е изключително приятно, а ароматът - разкошен. Единственият недостатък е, че според мен е по-скъп от останалите продукти на бранда, а заради спецификите на използването си, свършва по-бързо от очакваното (за около месец)


Затова аз си намерих начин да го използвам по-пестеливо. Редувам го с пяна за коса Syoss с кератин.
Относно пяни за къдрава коса... мога да говоря до утре! Използвала съм какви ли не... на Wella, на Taft, на Garnier, както и всякакви други известни и неизвестни брандове. Нито една от тях обаче не ми хареса истински, а някои си бяха направо трагични. Чак ме е яд, че толкова късно открих пяната на Syoss, която е чудесна! Малко количество по дължината на косата е напълно достатъчно, за да подреди къдриците и да ги стегне, както и да подчертае естествената им форма. Във флакона има много продукт, който се пени в малко по-гъста консистенция, което го прави икономичен. За сравнение - имало е пяни, при които за един месец ми се е налагало да употребявам до 4 флакона (лоши години, да... :D)! Със Syoss изкарвам по около месец и много горещо препоръчвам.


Алтернатива
Тъй като Moroccanoil определено е по-висок клас козметика за коса, се постарах да потърся алтернатива. Маслото за коса с арганова есенция от серията Advance Techniques на Avon е доста приличен заместител на това на Morrocanoil. Ефектът не е толкова дълготраен, но цента на продукта е изключително приемлива и позволява без проблем повторно нанасяне. Освен това самата опаковка е много удобна, защото помпичката позволява да се регулира използваното количество масло и няма опасност от това да излееш в дланта си прекалено много.


Относно останалите продукти, единствено балсамът за коса има лично за мен достойна алтернатива като това е балсамът с отмиване за къдрава коса на Yves Rocher. Ароматът и текстурата са много приятни, косата остава мека и оформена, но формулата му е малко по-течна, отколкото аз с коса като моята бих предпочела. Балсамът на Yves Rocher е на цена около 6 лева и позволява икономично използване, защото малко продукт върши чудесна работа :)
За съжаление, в момента нямах налична тубичка вкъщи, но може да го видиш тук.

И така! Тъй като този пост стана доста по-дълъг, отколкото очаквах, реших да оставя частта с идеите за прически и оформяне на къдрава коса, с които напоследък експериментирам, за Vol.2 на тази публикация.
Надявам се, че ти бях полезна, защото постът е резултат от изключително много опити от моя страна да подаря на къдриците си подходяща грижа. А както знаеш, това може да бъде изключително трудна задача :)

Ако ти също имаш къдрици и искаш да споделиш опита си с даден продукт, ще се радвам да разбера и да тествам! :)

Follow Games of Fashion on:
FACEBOOK // INSTAGRAM

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting!
Your comments make my day brighter :)

-Preslava